Post Terbaru!
0

Tazkirah -Sedekah Yang Utama-

Bismillahirrahmanirrahim

Dengan nama ALLAH pak cik mulakan post. Selmat bercuti umum Hari Deepavali kepada mereka yang bercuti. Kita sebagai yang muslim cukuplah sekadar menghormati kepercayaan dan agama mereka. Bukankah agama Islam itu agama kasih sayang. Walaupun berbeza kepercayaan, Insya ALLAH dengan akhlak yang murni ditunjukkan oleh orang Muslim, mampu menjadi dakwah terbaik bagi mereka.

Read the rest of this entry »

0

Tazkirah – Tanda Tanda Orang Munafik -

Bismillahirrahmanirrahim

Dengan nama ALLAH pak cik mulakan post. Alhamdulillah, dan selamat bekerja di hari isnin pak cik ucapkan kepada korang semua. Hari ini pak cik ingin menyampaikan lagi tazkirah kepada diri pak cik sendiri, dan juga boleh untuk korang kalo korang nak join sekaki. Meh duk sebelah pak cik dengar pak cik bercakap dengan diri sendiri. Hari ini, pak cik terasa pulak nak peringat diri sendiri mengenai tanda-tanda orang munafik. Jadi sebelum kita bermula, marilah kita lihat hadis berkenaan tanda tanda orang munafik.

Read the rest of this entry »

0

Tazkirah Adab Berjiran

Bismillahirrahmanirrahim

Dengan nama ALLAH pak cik mulakan post. Alhamdulillah, hari ni hari Ahad, makanya pak cik ucapkan selamat beristirahat kepada rata2 yang bercuti pada hari ni. Kali ini, marilah beringat sedikit demi sedikit dan tazkirah kita pada hari ni adalah adab2 kita berjiran. Mari kita rujuk hadis dibawah :-

Read the rest of this entry »

2

Senjata Tidak Berkesan

Bismillahirrahmanirrahim

Dengan nama ALLAH pak cik mulakan post. Hari ini pak cik nak berkongsi dengan korang sebuah amalan supaya senjata musuh yang dipegang tak berkesan. Amalan ini bagus untuk diamalkan supaya musuh yang berlagak dengan senjatanya tidak akan berani untuk menyerang dan tetiba kecut telur nya. Jadi, macam biasalah, korang terpaksa melayan cerita mengarut pak cik lagi sekali. Ni lah kerja pak cik skang ni. Asyik nak mengarut je.  Heheheheh.

Read the rest of this entry »

4

Amalan Murah Rezeki Untuk Seisi Ahli Rumah

Bismillahirrahmanirrahim

Dengan nama ALLAH pak cik mulakan post. Hari ini pak cik akan berkongsi dengan korang sebuah keilmuan rezeki yang boleh korang amalkan di dalam setiap kehidupan harian. Insya ALLAH, dengan iringan usaha keringat peluh kita dan usaha ghaib ini, maka ALLAH redha untuk menurunkan rezeki yang tidak terhingga kepada kita. Amiin.  Sebelum tu marilah dengar cerita mengarut pak cik supaya senang menyerap dalam kepala korang amalan ini.

Read the rest of this entry »

  • Video Tenaga Dalam
  • Blog-Blog Menarik