Ilmu Silat Karomah

Ilmu Silat Karomah

Seni Silat Karomah

Hiasan Saja, Jangan terperdaya

Malam tadi, or last night, aku tengok cerita Ip Man2 . Best la pulak. Memang tak menghampakan. Rasa geram, sedih, nak sepak perut orang, semua bercampur dalam badan aku. So, nak lepaskan ghairah aku tumbuk dinding rumah aku, Yang mana kesudahannya, aku menahan derita sedih dan luka. Hehehe.. Sori la wei, banyak sembang.

Cerita Ip Man 2 yang aku tengok buat aku terimbau (Blues la plak) pasal satu amalan dipanggil Ilmu Silat Karomah. Ilmu Silat Karomah ini, korang secara automatik <cam kereta kan?> akan membuat gerakan-gerakan silat yang best yang korang sendiri tak pernah pun terpikir nak buat.

Jadi, pak cik rasa, amatlah seswai pada sesiapa saja yang nak amalkannya, kerana disini, boleh la sesiapa yang salu kena ejek “budak gemuk2″, atau selalu kena pau ngan samseng yang suka duduk tepi parit goreng gitar, atau yang selalu kena suruh oleh senior tempat kerja fotostat.

Inilah amalannya :-

Pertama sekali, korang kena la pakai baju yang agak longgar, bukan sangat longgar ya, supaya pergerakan korang mudah dan pantas. Tak de la seluar korang koyak sebab ketat kerana korang akan membuat sepak gulung layaknya.Dan janganlah menjadi agak kurang cerdas untuk bersilat dalam rumah, tak pasal-pasal pecah tv rumah korang. Kalo boleh buat malam dalam keadaan berwuduk dan cari member untuk pantau kita. Bukan apa, takut nanti naik syeikh, korang lompat bumbung ke bumbung nanti.

LANGKAH PENGGUNAAN

1. DUDUK DENGAN TENANG, BACA
A. ISTIGHFAR 3X
B. SHAHADAT 3X
C. SELAWAT 3X
D. AL-FATIHAH 9X, HADIAH KEPADA MASING-MASING 9 KELOMPOK

LIRIDHOILLAA TA’ALA, AL-FATIHAH
ILA HADROTI NABIYYIL MUSTOFA MUHAMMAD, RASULULLAH S.A.W, AL-FATIHAH
KHUSUSON, ILA HADROTI RUUHI SAIYIDA ALI KAMARALLOH WAJHAH, AL-FATIHAH
KHUSUSON ILA RUUHI SHEIKH ABDUL QODIR JAILANI, AL-FATIHAH
SHEIKH AL-MA’RUF AL-KHARTHI, AL-FATIHAH
SHEIKH BADAWI AL -RIFA’I, AL-FATIHAH
SYEIKH UQAIL AL-MANJANI, AL-FATIHAH
SYEIKH HAYYA IBNU QAIS, AL-FATIHAH
ABI WAL UMMI, AL-FATIHAH

2. Baca SURAH AN-NAML AYAT 30-31

3. Korang berdiri dalam keadaan kuda-kuda ok? sambil baca ayat ni

ALLAHUMMA ATINI MIN ‘ILMISSIYALI SAIYIDINA ALIYYIN KAMARALLOHU WAJHAH

Niatkan la dalam hati, gerakan apa yang kita nak, misal gerakan naga memecah awan ke, kame hame ha ke, kage bunshin ke, ikut korang la.

Kalo letih, lepak la dulu ngete2, pastu sambung balik bila badan da charge.

Ini pula amalan untuk konsisten kekuatan korang

HADIAH AL-FATIHAH KEPADA NAMA TADI, SETIAP LEPAS SOLAT
PASTU BACA AYAT DARI SURAH AN-NAML 7X
DAN DO’A 1X

Yang ni kalo emergency, cukup la baca sekali je.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About tenteraangin

Pak cik cuma orang biasa... :)