Cara Berzikir La ila ha Illa ALLAH

Cara Berzikir La Ila Ha Illa Allah

kehebatan kalimah tauhid

Sayup-sayup je pak cik dengar bunyi zikir kat surau taman pak cik ni. Walaupun yang ada cuma orang yang da tua bangka, namun, pak cik syukur masih ada juga orang kat surau tu. Ada taman perumahan yang pernah pak cik pergi kat Negeri Sembilan, surau dia langsung tak de orang. Imam nak azan pun pikir dua kali, sebab kat tempat tu, dominasi orang bukan Islam. Kena marah lak bila azan.

Tapi, pak cik menulis pada kali ni bukan nak sembang isu sensitif. Tapi pak cik teringat pasal kehebatan derga agung, La ila Ha Illa ALLAH. Walaupun kalimah tauhid ni orang tak baca secara fokus, tapi kalau korang sedar, dalam masa korang tengah mengalunkan kalimah ni, bulu roma korang meremang.

Antara fakta menarik yang pak cik nak terangkan mengenai kalimah ni ialah, kalimah Laila ha Illa Allah ni ada kat tulang belakang kita. Kita pun tahu, tulang belakang kita ni adalah sendi utama badan kita. Dan ada yang berpendapat, yang besi kursani terdapat dalam tulang belakang kita < nanti pak cik terangkan pasal besi kursani>.
Secara refleksnya, ia menunjukkan bahawa kalimah La Ila Ha Illa ALLAH ni adalah sendi utama hidup kita.

  

Pak cik akan ajarkan cara bagaimana untuk berzikir La Ila Ha Illa ALLAH yang sejati. Apabila da mahir dengan teknik ni, senang je diri nak hanyut dalam zikir.

1) Perkataan “La” mesti disebut ketika nafas masuk sebelah paru kanan
2) Perkataan “Ila ha” disebut ketika nafas berada di sebelah paru kiri
3) Perkataan “illa” disebut ketika nafas nak keluar dan kedudukannya berada di kepala
4) Perkataan “ALLAH” nafas dihembus habis sambil taakid kan kalimah ALLAH dihati

Nampak cam senang, tapi sebenarnya sangat susah. Pak cik sampai sekarang masih mencuba teknik ni. Tapi, apapun, ia bukan halangan untuk berzikir ok? Ini cumalah cara sejati, yang sesiapa yang ingin merasakan kehebatan asli derga agung ni.

< La ila ha Illa ALLAH, bukan sekadar kalimah >

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
0saves
If you enjoyed this post, please consider leaving a comment or subscribing to the RSS feed to have future articles delivered to your feed reader.

About tenteraangin

Pak cik cuma orang biasa... :)