Amalan Ilmu Laduni

Bismillahirrahmanirrahim

ilmu laduni, ilmu dari ALLAH, nabi khidr, Rahsia nabi Khidr

Hmm.. hari ni da hari khamis da, pak cik da nak masuk kem balik hari ahad ni. Aduhai, malas tau nak balik kem. Rasa boring je. Kalo balik kem, bermulalah balik episod hidup yang berdisiplin dan mula kembali menjadi robot. Kalo kat rumah best, kita bebas nak lakukan apa je yang kita nak.

Arini pak cik nak terangkan mengenai ilmu laduni. Ilmu laduni ni kalo korang nak tau ia adalah sebuah ilmu yang mana korang akan mengetahui sesuatu tanpa korang belajar. Ilmu ini adalah anugerah ALLAH kepada orang yang Dia pilih. So, jangan pulak cakap kita ni tak terpilih. Bukankah ALLAH da cakap da nilai manusia disisi Dia adalah takwa?. Semakin tinggi takwa, semakin senang la untuk korang dipilih ALLAH.

Ilmu Laduni ni memang sesuai kepada mereka yang malas belajar. Mungkin diorang malas nak baca buku, diorang nak ilmu laduni. Ingat senang2 ke. Hehhe.. So, jangan harap la untuk sesapa yang amik SPM ke PMR ke nak amal benda ni kalo korang nak mengharap korang akan tau sebelum belajar. Bukan apa, nampak sangat pemalas korang ni nak baca buku.

So, kat sini, pak cik terangkan mengenai pengamalan bagaimana untuk mendapatkan ilmu laduni ni. Untuk pengetahuan korang, ilmu laduni bukanlah akan diperolehi serta merta dengan beberapa kali amalan, bahkan amalan ni kena diamalkan seumur hidup, barulah mampu memperolehi ilmu laduni ni. Untuk yang berminat, disini adalah caranya :-

Tawassul Al Fatihah kepada :-

  1. Bimukjizati Nabi Kidir AS sekali
  2. Wa ila Ruhi Nabi Khidr AS sekali
  3. Dan baca 20 kali Al Fatihah setiap kali selesai solat fardu

Dan korang pun akan berpeluang untuk berjumpa dengan Nabi Khidr AS. Mungkin Nabi Khidr AS akan memberikan sesuatu butiran ilmu hikmah yang akhirnya korang sendiri akan dapat manfaat. Insya ALLAH semoga berjaya

< Tak nak balik kem >

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
  

About tenteraangin

Pak cik cuma orang biasa... :)