Hakikat Kejadian Manusia Di Dalam Bismillahirrahmanirrahim

Bismillahirrahmanirrahim

Dengan nama ALLAH, pak cik mulakan post. Maaf la yer sesangat, kepada semua peminat blog pak cik sebab bandwidth da habis. Ini menunjukkan peningkatan bahawa semakin ramai yang mencari Ilmu ilmu ALLAH ni. Alhamdulillah.

Pak cik da agak da, lama2 manusia akan mula mencari fitrah mereka semula. Dan inilah ilmu fitrah kita semua, iaitu, kajian yang perlu kita balik pada diri sendiri.

Dalam masa yang sama, pak cik nak buat sikit pengumuman, sekarang ni pak cik dalam penterjemahan kitab hakikat insan. Pak cik akan tulis balik kitab tu dalam point form, ataupun dalam versi yang lebih kompak la, kadang2 tu bahasa orang lama ni dia pusing2 sikit, so pak cik ringkaskan.

Kitab hakikat insan ni ada 20 bab, sekarang ni pak cik baru je habis menulis dua bab, kiranya pak cik akan jadikan dalam bentuk pdf. Sesapa yang berminat, pak cik akan jual dalam harga RM 15 untuk satu copy :) < Skang kena kumpul duit, pasal umur 27 nak kena kawin da >

Ok, hari ni kita berkongsi lagi keilmuan yang ramai yang tak tau skang ni. Harap dia dapat memberi lebih iman dan pencerahan dalam mengenali diri kita. Tahukah korang bahawa, di dalam Bismillahirrahmanirrahim telahpun menceritakan mengenai kejadian manusia.

Ok, jom, kita tengok struktur perkataan bismi sahaja. Bismi je la ok? sebab syarah dia panjang, nak tulis kang cramp tangan pak cik ni.. :)

Ba, Sin , mim, bismi bukan..

Kita tengok pada huruf ba tu… Peratikan betul2. Itu merupakan kepala zakar kita, dan titik huruf ba tu adalah air mani yang keluar. kemudian beralih pulak pada sin, Sin tu pula menunjukkan perlambangan batang zakar tu sendiri. Dan akhir sekali mim, yang melambangkan kepada telur zakar kita, yang menyimpan air air mani kita.

Terkejut gak kan ? Tapi ada jugak yang marah cakap, ‘ APa la ko ni, ni ayat Quran ko cakap macam ni” Eiii sesat jauh da ko ni !!!!… Nak wat camne, pak cik kan orang gila :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About tenteraangin

Pak cik cuma orang biasa... :)