Ayat Memancing Ikan

Bismillahirrahmanirrahim

Dengan nama ALLAH pak cik mulakan post. Badan pak cik masih cramp2 disebabkan aktiviti yang berterusan selama seminggu. Alhamdulillah lah, sebab semua pegawai dah pewai ataupun penat lepas operasi, walaupun takde cuti, semua sekali secure ataupun mengular… Heheheh…

Pelik jugak pak cik sebab biasanya lepas operasi, memang ada satu hari untuk berehat, jadi, disebabkan tak de, so, kami semua pakat2 buat masa rehat sendiri.

Oklah, hari ni badan pun da lega sikit, so semangat sikit la pak cik nak meneruskan penulisan blog ni. Kali ni pak cik nak berkongsi dengan korang semua mengenai ayat untuk memancing ikan. Ramai rasanya yang nak tau apakah amalan ataupun cara untuk menarik ikan bukan?. Harap yang email pak cik tu jangan merajuk ye sebab pak cik lambat buat posting, sebab kemungkinan pak cik masa tu tak tau atapun terlepas pandang.

Tatacara ini amat sesuai untuk korang memancing apa jua jenis ikan yang korang suka. Kalo buaya ke, ular air ke, penyu ke, labi2 ke, tak tau lak pak cik ek. So, teknik ni agak seswai untuk korang memukat ke, tangkap ikan jos ke, pirana ke, ikut korang la ye…

Ni lah amalannya :-

Tuliskan surah An Nashr di atas kepingan timah dan letakkan dia kat bahagian umpan, nescaya berduyun2 ikan akan kerumun umpan korang. Lagi bagus kalo korang pasang 4 penjuru kat jala korang. Sangat best. Nanti da dapat ikan karang , bagi la pak cik sekor dua ok ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About tenteraangin

Pak cik cuma orang biasa... :)