Mengenali Jenis Jenis Khadam

Bismillahirrahmanirrahim

Dengan nama ALLAH pak cik mulakan post. Syukur syukur syukur, kerana diberi kesempatan untuk bertaubat. Selagi nafas masih boleh disedut, selagi kiamat kecil belum lagi menimpa, amiklah kesempatan ni untuk bertaubat. Sesungguhnya taubat itu adalah pintu syurga dunia :) .

Pergh, da macam ustaz don da pak cik ni. Hahhaa, pernah dengar ceramah ustaz don tak?. Ok la kalo dia ceramah best. Sekarang ni memang zaman ustaz2 ceramah best tengah up ni. Da cam artis da kan. Takpe la, itu maknanya masyarakat mula menghormati golongan ulamak.

Ok, hari ni pak cik nak berkongsi serba sedikit mengenai info pasal khadam ni. Khadam ni secara kasarnya terdapat 2 golongan daripada apa yang pak cik tau la. Golongan pertama adalah golongan raja dan golongan kedua adalah laksamana.

  

Golongan raja ni biasanya dia da ada kerajaan dia yang tersendiri. Dan mempunyai tentera kerahan sendiri. Dia boleh memerintah khadam khadam bawahan dia untuk buat kerja. Biasanya khadam golongan raja ni susah untuk diambil. Rajanya khadam tersebut adalah disebabkan ilmunya.

Kedua adalah golongan laksamanan. Yang ni lah orang selalu dok kaut tu. Yang belajar silat, pertempuran batin semuanya adalah mesti terlibat laksamana ni. Pasai tu orang cakap dia ni ada khadam laksamana 3 orang la , itu la, ini la. Yang pak cik tau ada sorang ni ekstrem leh sumbat 400 khadam panglima dalam satu cincin. Mustahil? tak mustahil pun.

Jadi , ni lah serba sedikit dari pak cik. harap dapat memperkayakan ilmu kita semua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
0saves
If you enjoyed this post, please consider leaving a comment or subscribing to the RSS feed to have future articles delivered to your feed reader.

About tenteraangin

Pak cik cuma orang biasa... :)