12 Kejahatan Orang Yahudi Di Dalam Al Quran

Bismillahirrahmanirrahim

Dengan nama ALLAH pak cik mulakan post. Ada ke antara korang yang menyambut tahun baru semalam “?. Kalo ada yang sambut pun tak jadi masalah, kerana sambutan tahun baru tak berkait dengan mana mana agama dan tak menjadi dosa sekiranya sambutan tahun baru tu tak bersulam maksiat. Tu la, len kali pegi ceramah ustaz azhar idrus. Molek gitu.

12 Kejahatan Orang Yahudi

Pada kali ini, pak cik cuma nak berkongsi dengan korang kisah kejahatan orang yahudi yang diberitahu di dalam Al Quran. Orang Yahudi ni kalo korang nak tau memang pandai giler. Sebab tu diorang mampu menguasai dunia dengan idea licik diorang. Namun bagi pak cik, yahudi yang dimaksudkan adalah yahudi yang memerangi orang Islam, bukan yahudi ahli kitab.

  
  1. Menuduh Nabi Musa AS mempunyai penyakit kusta (QS Al Ahzab)
  2. Tidak mau melaksanakan kitab Taurat ( QS  Al Baqarah )
  3. Tidak mau beriman kepada ALLAH melainkan melihat ALLAH secara langsung (Al Baqarah & An Nisa)
  4. Merubah perintah agar masuk negeri yang dijanjikan seraya bersujud dan mengucapkan hithah, yakni memohon ampunan. Tapi mereka mengganti perintah itu dengan cara melata di atas anusnya dan mengatakan hinthah, yakni sebutir biji di rambut. (Al Baqarah)
  5. Menuduh Nabi Musa AS mengejek mereka ketika menyembelih sapi betina
  6. Menulis Al Kitab dengan tangan mereka, tetapi mengatakan ianya dari ALLAH
  7. Memutarbelitkan satu perkara untuk meyakinkan bahawa ianya wahyu yang asli
  8. Mengubah firman ALLAH
  9. Menyembah patung sapi
  10. Mengatakan tangan ALLAH terbelenggu
  11. Menuduh ALLAH itu faqir
  12. Menyuruh Nabi Musa AS dan ALLAH berperang untuk mereka.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
0saves
If you enjoyed this post, please consider leaving a comment or subscribing to the RSS feed to have future articles delivered to your feed reader.

About tenteraangin

Pak cik cuma orang biasa... :)