48

Ilmu Batin Islam Energi Ilahi

Bismillahirrahmanirrahim

ilmu batin, ilmu batin islam,ilmu batin melayuPak cik hari ni masih cuti lagi. Best woo cuti ni.. asyik tido jer. Bila da bosan bosan, mula la pak cik google google, apa yang ada kat internet ni. Pastu pak cik terjumpa ilmu petak saidina hamzah dengan ilmu Energi Ilahi. Kedua dua ini adalah ilmu batin islam yang boleh digunakan untuk kehidupan kita.

Takrif Ilmu Batin Islam

Ilmu batin islam ni maknanya ia menggunakan prinsip penggantungan kepada ALLAH  SWT. Apa apa sahaja usahanya yang menggunakan doa, zikir dan ayat al Quran, itu boleh dikelaskan dalam ilmu batin islam. Namun yang pak cik marah sangat ni adalah bila ada je orang dengar bahasa lain dari arab, mula la nak melenting sana dan sini.

Bila tak paham, sila jangan nak tuduh sesat. Bengang tol pak cik orang yang tak paham makna ilmu batin islam ni. Selalunya bila ada kata-kata yang kita tak paham, kita kena tau itu bahasa apa. Selalunya ilmu batin ni menggunakan medium doa, so, tolonglah, jangan nak meraban takrif sesat itu sesat ini.

Pak cik senang je ngan orang yang tak paham makna ilmu batin islam ni. Pak cik tanya, “ko solat cukup tak 5 kali sehari?” kalo dok senyum, cakap sangkut sangkut, mula la rasa nak side kick tinggi2.

Ilmu Batin Islam Energi Ilahi

Alhamdulillah , dalam keadaan bilik pak cik yang kool angin sepoi kipas ni, pak cik pun nak share keilmuan batin islam ni yang disebut energi ilahi. Bunyi je da macam indonesia, tapi memang ilmu dari indonesia.

Awal mula, pak cik akan terangkan apa kelebihan ilmu batin islam ni :-

  1. Buang energi negatif, amik yang positif je.. sesuai untuk orang yang malas
  2. Untuk perubatan.. ni pak cik tak pasti jenis kecederaan yang macam mana
  3. Mengesan penyakit
  4. Memindahkan penyakit ke telur
  5. membuka lubang cakra

Tatacara Pengamalan Ilmu Batin Islam Energi Ilahi

  1. Tawasul Al Fatihah kepada Nabi SAW, Para Wali, Ibu bapa, suami atau isteri,alim ulamak, muslimin dan muslimat dan para guru setiap sorang satu
  2. Baca lagi al Fatihah 3 kali
  3. Baca ayat 155 surah al Baqarah 3 kali
  4. Subhanallah walhamdulillah wa la ilaha Illa ALLAH 3 kali
  5. Surah al Ikhlas 3 kali
  6. Baca doa ni :- “Ya Allah,sibukkanlah jiwa dan ragaku kapanpun dan dimanapun untuk slalu mengingat-Mu,mdhkanlah sgala urusanku,curahkanlah rejeki-Mu kpdku,sehatkan,sejahterakan dan kuatkan aku.Masukkan kekuatan dan ruh-Mu kedalam jiwa dan ragaku.Kun kata Allah,fayakun kata Muhammad.Allah bermaksud akan terwujud,Muhammad bersabda akan terlaksana.Maksudku adalah maksud-Mu,Amin Ya Rabbal ‘alamiin
  7. Auuzubillahi mina syaitanirrajim 7 kali
  8. Bismillah 7 kali
  9. syahadah 7 kali
  10. Istighfar 101 kali sambil menggerakkan badan kiri dan kanan
  11. Baca lailaha illa ALLAH 101 kali
  12. Baca Hasbunallah wa ni’mal wakiil, ni’mal maula wa ni’man nashiiir 101 kali
  13. rabbana atina miladunka rahmatan wahayikhlana min amrina rasyadan,rabbana atina fiddunya hasanah wa fil akhirati hasanah wa qina adzabannaar ” 3x amin ya rabbal ‘alamiin walhamdulillahi rabbil’alamiin

Ok, mudah je tatcaara pengamalan dia. Pak cik rasa orang biasa pun leh wat. Sebab pak cik nampak ilmu ni satu cara pembersihan hati dan pencahayaan hati . Sekian semua :)